It's a long, hard road Im traveling on. Lord I need to find my way back home!

Tisdag, natt till onsdag. Jag vet att jag är duktig på att blogga nattetid. Men jag är ju pigg nu och ofta väldigt trött på dagarna. Så på dagarna blir det måsten och eftermiddagarna/kvällarna mer intressanta men även måsten då också. 
Idag är dagen som Jackson har funnits i mitt hem en vecka. Han är fortfarande en vänligt charmig liten kille som har börjat förstå att jag är matte och jag det är jag i det mesta som kommer med mat, går ut, leker (förutom Homer) och söver honom. Men det är svårt att få mer lektid med honom än Homer, även fast jag stänger ut Homer i bilen en stund varje dag för att få lite egen tid med Jackson. 
På våran veckodag tillsammans har vi inte gjort så mycket speciellt. Vi har lekt lite, skurat golven(jag har någon skurmani) och framför allt har vi varit och hälsat på gudmor Rebecka. Utomhus ikväll gjorde till och med Crossie ordentliga försök att leka med den lille, vilket glädjer mig oerhört. 
För de som inte förstått det än så är Crossie en väldigt speciell hund på många vis. När hon först kom till Rebecka hatade hon nog allt utom köttbullar skulle jag tro. Men nu, nästan ett år efteråt har hon gått ifrån att vara hunden som hatar allt till en väldigt glad och rolig tjej. I början vägrade hon leka med Homer, men nu har det gått upp ett ljus för henne att det var lika bra att ge upp. Lekfarbror som han är så förstår jag henne. Jag vet ingen hund som hellre vill leka med andra hundar än min egna fina Homer. Hon har även gått ifrån att vägra gå i trappor till att jag släppte in henne i trappuppgången här hemma och hon sprang en trappa för långt upp. Hon är fortfarande en speciell klump, men jag hon har en knepig men oemotståndlig charm när man lär känna henne. 
 
Tillbaka till dagens hund, Jackson. Det kanske finns nån som undrar varför just Jackson. Svaret är ganska enkelt, Alan Jackson. Han är en av mina absoluta favoritartister. Som alla vet har jag en otroligt bred musiksmak. Men han är en av de artister som jag alltid kommer tillbaka till. Han får mig att dämpa hemlängtan, men plockar även fram den. Han får mig att vilja göra så otroligt mycket. Sen tycker jag även att Jackson passar in med det amerikanska Homer och är dessutom ganska lätt att ropa. 
 
Så med mens, sjumiljarder känslor och en ruskig hemlängtan myser jag nu i sängen med mina favorit Jackson's och Homer ligger under den och sover så gott. Det är nog dags att jag också gör det! 
 
Ännu en mannen, myten, legenden i mitt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!