Agilityträning

Helt otroligt vad det ska vara svårt att sätta sig vid datorn i nån tid på dygnet. Dessutom är jag en sån person som har svårt att slita mig härifrån när ja väl sitt här. Så det blir sena kvällar och dessutom är Homer som mysigast på morgonen.
Men idag har vi som sagt varit och tränat agility. Det gick toppen, det kändes som att det var en svår övning, men den visade sig vara ganska enkel som jag och Carolin ställde upp. Men det fortsätter att förvåna mig hur mycket man kan göra med bara några få hinder. Här är en kass paintbild på vad vi gorde idag.


Vi började med den gröna linjen eller var man ska kalla det, vilket var lätt. Där kan man ju välja två olika sätt att handla hunden. Att backa bak ifrån tunneln och få med den på hindret på motsatt sida. vilket är jättebra om nästa hinder var till höger sedan. Man kan även stå kvar på sidan närmare tunneln och dra till sig hunden. Både Raj och Homer hade samma svårighet. Om man inte hann backa bak nog långt ville dom ta hindret i mitten i stället.
Den röda linjen skulle jag nog vilja påstå var den absolut enklaste idag. Då vi båda två kunde stå nästan vid de tredje hindret och sedan bara skicka in dom i tunneln. Om man vill försvåra den kan man ju helt klart springa med hunden och då göra ett byte vid tredje hindret.
När vi kom till den lila linjen så hade vi två olika alternativ hur man skulle göra för att smidigast komma till det sista hindret. Så på två vägar hittade vi tre olika sätt att stå på. Det sista hann jag inte själv prova men det kändes nästan som det enkaste. Att stå mellan 2 och tredje hindret för att enkelt bara kunna snurra där och skicka över hinder 3 och 4.
Såhär i efterhand kändes det nästan väl lätt för oss båda, men så säger också Anette att vi ska gå tillbaka och göra det lätt ibland så det ska fortsätta vara roligt!
Jag längtar redan till onsdag då det är dags igen, jag är helt såld i denna sport och att jag gör något med Homer och det finns sådant fokus och fart. Ja det är så sjukt roligt, det finns inte en människa jag inte kan rekomendera denna sport till eftersom det är även en jättebra hobbysport för hundarna då dem får använda huvudet också.
 
I övrigt så har jag köpt en SUPERDUPER kul leksak som vi ska fara och prova i geneskogen imorgon. Det blir spännande kan jag lova!
 
Dags för lopplådan, min guldklimp har redan gått å lagt sig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!