Långsam måndag

Så har måndagen och lite till passerat. 
Dagen har inte innehållit så mycket, Rebcka har färgat min utväxt ikväll så snart ser man kanske ut som en människa. 
Homer, Jackson och Crossie har sprungit fram och tillbaka i lägenheten och alla blev vi nog lika paff när Crossie ute försökte leka med lille Jackson. Det ser ut som han har en lovande prognos för framtiden hos henne! 
Jackson har nu officiellt blivit inklickad så just nu övar vi på sitt och sen blir det kontakt övningar. Men mest leker han med Homer. Stackars Homer som dessutom måste sitta ensam i bilen när jag tränar eftersom jag är inomhus ännu. Jag får vara glad att det inte har hunnit bli kallt ute ännu! 
Men det absolut bästa som hänt idag var att jag och Rebecka åkte till stan å tillbaka en sväng och min bildreglande valp dreglade ingenting. 
Innan han var hos mig så hade han kräkts i bil, med mig har vi knappt hunnit en km så har det varit stora dreggelbubblor runt hela munnen och jackan har blivit jätteblöt. Men idag, då var han helt torr runt munnen. Kanske låter löjligt, men då jag vet hur mycket bil vi åker i vår vardag så prioriterar jag högt att det funkar med bilen. 
Homer å andra sidan har jag varit så bortskämd med då han aldrig mått illa och inte heller tyckt det varit obehagligt. Hans första vår, när han var sådär 7 månader så hade vi mer problem att han inte fick åka bil jämt. Så fort någon öppnade en bildörr på en radie inom 200 m så sprang han raka vägen dit och hoppade in i bilarna. Gud vad pinsamt kan jag lova! Men idag hoppar han glatt in i den bil han tilldelas och jag kan stoppa honom om han skulle få för sig att det var jättespännande med en annan bil igen. 
Men nu är det dags att sova, väckarklockan ringer snart. Förmodligen även den levande kiss och matklockan.
God natt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!