fredagsträning

Löningdag och fredagkväll, men vad gör jag? Jo jag har städat lite och tränat med Homer och Crossi. Men å andra sidan så ska jag hämta svärmor så småning om och imorgon ringer väckaren vid halv 6.
Jag var tidigare idag och fick en ny övning med Homer av Maggan. Helt underbart att denna människa finns, jag ser själv stor skillnad på mitt lilla odjur som inte vet vad lydnad är när vi lämnar lägenheten.
Hon rekomenderar själv Rakel Sandin på Hundägarcoachen och jag har fått höra att hon ska ha kurs igen i januari. Så jag måste nog ringa till henne och boka en plats med Homer, det skulle vi nog båda två må gott av!
 
Nåja, i alla fall. Övningen vi fick har ett självklart mål. Jag har en hund som är fruktansvärt nonchalant! Det är nästan så jag ibland tror att vi ligger å vaggar vem som egentligen är ledaren i våran flock, det kan nog variera om vi är ute eller inne ibland. Men ett problem som detta för med sig är att han inte alltid vill leka med mig och inte heller går att belöna på ett bra sätt jämt. Så nu är övningen att det är jag som ledare som ska starta och stoppa belöningsleken. VIlket inte alltid är lätt jämnt när man har en liten sheltie som bara vill springa iväg. För att korrigera honom måste jag visa att det är fel där borta, där han väljer att vara istället för med mig. Vilket kan låta enkelt att bara peta honom i sidan. Men det är inte alltid lika enkelt när han är snabb och smidig och vet ganska väl vad som ska hända.
Men vi har i alla fall tränat det en gång till ikväll, då provade jag med Rebeckas hund också. Dock gick det inte alls lika bra, då hon inte riktigt vill leka. Jag måste klura ut hur jag ska få den här övningen till hennes nivå så jag inte skrämmer livet ur henne.

Imorgon efter jobbet kommer Anna med hennes 12 veckors valp så ska vi fortsätta träna men då med den som störning. Så nu ska jag bara vänta på att Rikards Mamma ringer så jag kan hämta dom och lägga mig. Det var inte i en klok stund jag lovade att jag skulle hämta dom vid 12 i natt.. Nåja, man kan inte alltid vara så himla smart.
 
Hoppas ni har en trevlig fredagkväll åt mig också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!