Träningstävling

Så var det redan söndag kväll och jag borde sova för länge sen med tanke på att jag har en ganska dryg vecka framför mig. Det är inte mer än just över 40 timmar på jobbet men det är utspritt på både dagtid å nattitd. Utöver det så är det en heldag i stallet med både höhämtning och ridning, sen ska jag väl rida fler dagar också men fram för allt så prioriterar jag högt att träna både lydnad och agility med Homer. Så tro mig när jag säger att jag har en fullspäckad vecka framför mig!
 
Men idag har jag inte riktigt haft turen på min sida, jag lyckades försova mig till tävlingen idag. Så efter 13 missade samtal av Anna så lyckades jag äntligen vakna å kastade på mig kläderna å for. Väl där var det bara att gå in på min plats som funktionär åt large hundarna. Som tur var så gick söta rara Anna å värmde Homer så jag kunde vara med på dom två återstående loppen.
Det enda jag har att klaga på idag är att Homer vill så gärna springa av banan och markera. Han gjorde det på båda loppen vi körde, i övrigt gick han riktigt fint! Lite handlingsmissförstånd ibland, men det är sånt man får räkna med när man är grön i leken.
Så veckans agilityträning kommer att bestå mycket av fällor. Att lura Homer att vilja lämna planen men att då vara beredd på detta och kunna banna honom när han gör detta och belöna honom när han stannar. Så han lär sig att var på banan är kul, matte och husse är då glada. Medan det inte alls är roligt när man springer utanför. Många säger till mig att det har mycket med åldern att göra också men jag tycker inte att det är acceptabelt att han ska springa och kissa när han har ett jobb som är kortare än en minut innan han får kissa igen. Det går fort att lägga till en vana men det tar lång tid att lära bort den. Därför måste vi försöka ta den i tid!
 
Anna var ju även en pärla och tog foton idag, det är himla kul att kunna gå tillbaka och se och för att andra ska kunna se hur det går och hur kul man kan ha tillsammans med sin hund!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!